Syncro huoltoa

Vaihteistolta taaksepäin oli muutamia menoa haittaavia vikoja. Kardaani vatkasi 100km/h vauhdissa melkosen rajusti ja perä vuoti öljyä viskon takaa. Joku myös ulisee vedossa.

Pudotin vaihteistolta taaksepäin kaiken pois autosta kesäreissun ajaksi kun aika ja rahat loppu kesken.

Ensimmäisenä hommana kannatinlaakereiden ja rättinielen vaihto viskon luo. Jälkimmäinen löyty käytettynä.

Kannatinlaakereita ei löytyny järkihintaan oikeen minkäälaisia. Kävin laakerikeskuksesta hommaamassa sopivat ja painoin prässillä kumi mokkulan sisään. Toistaseksi tuntus toimivan hyvin.

Laakerin malli/koko ”AA 30x55x23 2RS Technox”

Seuraavana perän öljyvuodon kimppuun. Viskon mutteri lähti sormineen auki ja viskokin putosi akselilta lähes itsekseen. Öljy tehny tehtäväsä kai.

Uusi tiiviste paikoillaan ja paketti kasassa.

Lopuksi vielä vaihteistoöljyjen vaihto. Laitoin samalla kokeeksi RVS liejua mukaan. Ei auttanu ulinaan. Joko liian paha vika sen korjattavaksi tai sitten ulina tulee muualta.

Näissä vaihteistoöljyä vaihtaessa täytyy muistaa ylitäyttö. Keulaa reilusti ylös niin saa öljyä mahtumaan enemmän. Jotain 0,5-1L ylimäärästä laitoin muistaakseni.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s